Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

SanalPos Hata Kodları

Web Atölyesi olarak Girne 'da alanında başarılı kadromuz ile web tasarım, eticaret, etahsilat, müşteri takip vb konularda hizmet sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

- vakıfbank sanalpos Entegrasyonu hata kodları ve açıklamaları
0000 Başarılı
0001 BANKANIZI ARAYIN
0002 BANKANIZI ARAYIN
0003 ÜYE KODU HATALI/TANIMSIZ
0004 KARTA EL KOYUNUZ
0005 İŞLEM ONAYLANMADI.
0006 HATALI İŞLEM
0007 KARTA EL KOYUNUZ
0009 TEKRAR DENEYİNİZ
0010 TEKRAR DENEYİNİZ
0011 TEKRAR DENEYİNİZ
0012 Geçersiz İşlem
0013 Geçersiz İşlem Tutarı
0014 Geçersiz Kart Numarası
0015 MÜŞTERİ YOK/BIN HATALI
0021 İŞLEM ONAYLANMADI
0030 MESAJ FORMATI HATALI (ÜYE İŞYERİ)
0032 DOSYASINA ULAŞILAMADI
0033 SÜRESİ BİTMİŞ/İPTAL KART
0034 SAHTE KART
0036 İŞLEM ONAYLANMADI
0038 ŞİFRE AŞIMI/KARTA EL KOY
0041 KAYIP KART- KARTA EL KOY
0043 ÇALINTI KART-KARTA EL KOY
0051 LIMIT YETERSIZ
0052 HESAP NOYU KONTROL EDİN
0053 HESAP YOK
0054 VADE SONU GEÇMİŞ KART
0055 Hatalı Kart Şifresi
0056 Kart Tanımlı Değil.
0057 KARTIN İŞLEM İZNİ YOK
0058 POS İŞLEM TİPİNE KAPALI
0059 SAHTEKARLIK ŞÜPHESİ
0061 Para çekme tutar limiti aşıldı
0062 YASAKLANMIŞ KART
0063 Güvenlik ihlali
0065 GÜNLÜK İŞLEM ADEDİ LİMİTİ AŞILDI
0075 Şifre Deneme Sayısı Aşıldı
0077 ŞİFRE SCRIPT TALEBİ REDDEDİLDİ
0078 ŞİFRE GÜVENİLİR BULUNMADI
0089 İŞLEM ONAYLANMADI
0091 KARTI VEREN BANKA HİZMET DIŞI
0092 BANKASI BİLİNMİYOR
0093 İŞLEM ONAYLANMADI
0096 BANKASININ SİSTEMİ ARIZALI
0312 KARTIN CVV2 DEĞERİ HATALI
0315 TEKRAR DENEYİNİZ
0320 ÖNPROVİZYON KAPATILAMADI
0323 ÖNPROVİZYON KAPATILAMADI
0357 İŞLEM ONAYLANMADI
0358 Kart Kapalı
0381 RED KARTA EL KOY
0382 SAHTE KART-KARTA EL KOYUNUZ
0501 GEÇERSİZ TAKSİT/İŞLEM TUTARI
0503 KART NUMARASI HATALI
0504 İŞLEM ONAYLANMADI
0540 İade Edilecek İşlemin Orijinali Bulunamadı
0541 Orj. İşlemin tamamı iade edildi
0542 İADE İŞLEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEMEZ
0550 İŞLEM YKB POS UNDAN YAPILMALI
0570 YURTDIŞI KART İŞLEM İZNİ YOK
0571 İşyeri Amex İşlem İzni Yok
0572 İşyeri Amex Tanımları Eksik
0574 ÜYE İŞYERİ İŞLEM İZNİ YOK
0575 İŞLEM ONAYLANMADI
0577 TAKSİTLİ İŞLEM İZNİ YOK
0580 HATALI 3D GÜVENLİK BİLGİSİ
0581 ECI veya CAVV bilgisi eksik
0582 HATALI 3D GÜVENLİK BİLGİSİ
0583 TEKRAR DENEYİNİZ
0961 İŞLEM TİPİ GEÇERSİZ
0962 TerminalID Tanımısız
0963 Üye İşyeri Tanımlı Değil
0966 İŞLEM ONAYLANMADI
0971 Eşleşmiş bir işlem iptal edilemez
0972 Para Kodu Geçersiz
0973 İŞLEM ONAYLANMADI
?0974 İŞLEM ONAYLANMADI
0975 ÜYE İŞYERİ İŞLEM İZNİ YOK
0976 İŞLEM ONAYLANMADI
0978 İŞLEM ONAYLANMADI
0978 KARTIN TAKSİTLİ İŞLEME İZNİ YOK
0980 İŞLEM ONAYLANMADI
0981 EKSİK GÜVENLİK BİLGİSİ
0982 İŞLEM İPTAL DURUMDA. İADE EDİLEMEZ
0983 İade edilemez,iptal
0984 İADE TUTAR HATASI
0985 İŞLEM ONAYLANMADI.
0986 GIB Taksit Hata
0987 İŞLEM ONAYLANMADI.
8484 Birden fazla hata olması durumunda geri dönülür. ResultDetail alanından detayları alınabilir. 1001 Sistem hatası.
1006 Bu transactionId ile daha önce başarılı bir işlem gerçekleştirilmiş
1007 Referans transaction alınamadı
1046 İade işleminde tutar hatalı.
1047 İşlem tutarı geçersizdir.
1049 Geçersiz tutar.
1050 CVV hatalı.
1051 Kredi kartı numarası hatalıdır.
1052 Kredi kartı son kullanma tarihi hatalı.
1054 İşlem numarası hatalıdır.
1059 Yeniden iade denemesi.
1060 Hatalı taksit sayısı.
2200 İş yerinin işlem için gerekli hakkı yok.
2202 İşlem iptal edilemez. ( Batch Kapalı )
5001 İş yeri şifresi yanlış.
5002 İş yeri aktif değil.
1073 Terminal üzerinde aktif olarak bir batch bulunamadı
1074 İşlem henüz sonlanmamış yada referans işlem henüz tamamlanmamış.
1075 Sadakat puan tutarı hatalı
1076 Sadakat puan kodu hatalı
1077 Para kodu hatalı
1078 Geçersiz sipariş numarası
1079 Geçersiz sipariş açıklaması
1080 Sadakat tutarı ve para tutarı gönderilmemiş.
1061 Aynı sipariş numarasıyla daha önceden başarılı işlem yapılmış
1065 Ön provizyon daha önceden kapatılmış
1082 Geçersiz işlem tipi
1083 Referans işlem daha önceden iptal edilmiş.
1084 Geçersiz poaş kart numarası
7777 Banka tarafında gün sonu yapıldığından işlem gerçekleştirilemedi
1087 Yabancı para birimiyle taksitli provizyon kapama işlemi yapılamaz
1088 Önprovizyon iptal edilmiş
1089 Referans işlem yapılmak istenen işlem için uygun değil
1091 Recurring işlemin toplam taksit sayısı hatalı
1092 Recurring işlemin tekrarlama aralığı hatalı
1093 Sadece Satış (Sale) işlemi recurring olarak işaretlenebilir
1006 Bu transactionId ile daha önce başarılı bir işlem gerçekleştirilmiş
1095 Lütfen geçerli bir email adresi giriniz
1096 Lütfen geçerli bir IP adresi giriniz
1097 Lütfen geçerli bir CAVV değeri giriniz
1098 Lütfen geçerli bir ECI değeri giriniz.
1099 Lütfen geçerli bir Kart Sahibi ismi giriniz.
1100 Lütfen geçerli bir brand girişi yapın.
1105 Üye işyeri IP si sistemde tanımlı değil
1102 Recurring işlem aralık tipi hatalı bir değere sahip
1101 Referans transaction reverse edilmiş.
1111 Bu üye işyeri Non Secure işlem yapamaz
6000 Talep mesajı okunamadı. (Mesajda yer alan parametrelerinizin formatlarını kontrol ediniz)

- Finansbank, Akbank, İş Bankası, Kuveyt Türk, Halkbank Sık Karşılaşılan Sanal Pos Hata Kodları

00    ONAYLANDI    
51    YETERSIZ HESAP/DEBIT KART
01    BANKASINI ARAYINIZ    
52    HESAP NO YU KONTROL EDIN
02    KATEGORI YOK    
53    HESAP YOK
03    UYE KODU HATALI /TANIMSIZ    
54    SURESI BITMIS KART
04    KARTA EL KOYUNUZ / SAKINCALI    
55    SIFRE HATALI
05    RED / ONAYLANMADI/CVV HATALI    
57    HARCAMA RED/BLOKELI
06    HATALI ISLEM    
58    TERM.TRANSEC. YOK
07    KARTA EL KOYUNUZ    
61    CEKME LIMIT ASIMI
08    KIMLIK KONTROLU / ONAYLANDI    
62    YASAKLANMIS KART
11    V.I.P KODU / ONAYLANDI    
65    LIMIT ASIMI/BORC BAKIYE VAR
12    HATALI ISLEM / RED    
75    SIFRE TEKRAR ASIMI
13    HATALI MIKTAR / RED    
76    KEY SYN. HATASI
14    KART-HESAP NO HATALI    
82    CVV HATALI / RED
15    MUSTERI YOK    
91    BANKASININ SWICI ARIZALI
19    ISLEMI TEKRAR GIR    
92    BANKASI BILINMIYOR
21    ISLEM YAPILAMADI    
96    BANKASININ SISTEMI ARIZALI
24    DOSYASINA ULASILAMADI    
TO    TIME OUT
25    DOSYASINA ULASILAMADI    
GP    GECERSIZ POS
26    DOSYASINA ULASILAMADI    
TB    TUTARI BÖLÜNÜZ
27    DOSYASINA ULASILAMADI    
UP    UYUMSUZ POS
28    DOSYASINA ULASILAMADI    
IP    IPTAL POS
30    FORMAT HATASI (UYEISYERI)    
CS    CICS SORUNU
32    DOSYASINA ULASILAMADI    
BG    BİLGİ GİTMEDİ
33    SURESI BITMIS/IPTAL KART    
NA    NO AMEX
34    SAHTE KART    
OI    OKEY İPTAL OTOR.
38    ŞIFRE AŞIMI / ELKOY    
NI    İPTAL İPTAL EDİLEMEDİ
41    KAYIP KART    
NS    NO SESION(HAT YOK)
43    CALINTI KART


iPay POS’un döndürdüğü hata kodları

Kod    Açıklama    
1001    Sistem Hatası ( gönderilen xml içeriği kontrol edilmeli)    
1002    Veri Tabanı hatası ( verinin hatalı gönderilmesi vb.)    
1003    Satış işlemi başlatılamadı    
1004    Satış işlemi güncellenemedi    
1006    İlk işlem aranırken hata alındı ( İşyeri farklı bir işyerinin kullandığı trnx ıd ile işlem gönderiyor)    
1007    İlk işlem alınamadı    
1008    CVV2’yi şifrelerken hata alındı    
1009    İş yeri daha önce kullandığı bir işlem numarası gönderdi.    
1010    İşlem iç hata    
1011    İşlem iç hata    
1030    Xml’de format hatası (örn,k.kart son kullanma tarihi 201006 olmalı 1006 gönderilirse vb …)    
1043    İşlem iptal’de hata alındı    
1044    İşlem iptal iç hata    
1045    İşlem iptal iç hata    
1046    Iptal işleminde tutar hatalı    
1047    İşlem tutarı geçersiz.    
1048    İptal edilecek puan geçersiz.    
1049    Geçersiz tutar.    
1050    CVV hatalı    
1051    Kredi Kartı numarası hatalı    
1052    Kredi Kartı son kullanma tarihi hatalı    
1053    İş Yeri numarası hatalı    
1054    İşlem Numarası hatalı    
1055    İşlem tipi hatalı    
1056    Kredi Kartı markası hatalı Vısa veya Mastercard kullanılmalı.    
1057    Gönderilen ek bilgiler hatalı ( Taksit bilgisi kontrol edilmeli )    
1058    Gönderilen ek bilgiler hatalı    
1059    İade edilen bir işlem,yeniden iade edilmeye çalışılmıştır.    
1060    Taksitli işlemin iptal veya iadesinde ,satış işlemindekinden farklı bir taksit miktarı kullanılmış.    
2000    Veri Tabanı Hatası    
2003    Xml’de kullanılan işyeri no ve şifre kontrol edilmeli    
2011    Para kodu kontrol edilmeli. Para kodu sadece rakamlardan oluşmalı.    
2113    Kullanılabilir Terminal bulunamadı    
2114    Seçilen terminal şu anda kullanılamaz    
2200    İş yerinin İşlem için gerekli hakkı yok    
2201    Ön provizyonu gerçekleştirilmemiş işlem. Lütfen önce ön provizyon işlemi yapınız    
2202    İşlem iptal edilemez.( İade edilebilir)    
2300    Tanımsız üye iş yeri.    
3000    Banka hostu tarafından desteklenmeyen mesaj tipi.    
3001    Host bağlantı/mesaj hatası. Sistem hata loglarını kontrol ediniz.    
3003    Banka Hostun alınan parametreler yanlış    
3004    Stan oluşturma hatası. Sistem hata loglarını kontrol ediniz. Tekrar deneyiniz    
3005    Banka Hostunda timeout alındı    
5001    İş yeri şifresi yanlış    
5002    İş yeri aktif değil    
6000    Xml hatası    
6010    Tutar sayısal değil    
6011    Para birimi değeri sayısal değil    
6012    Kart numarası sayısal değil    
6013    CVV2 değeri sayısal değil    
6014    Gecersiz son kullanım tarihi    
6015    Tutar 20000 TLden büyük    
6016    İşlem numarasi kabul edilemiyor    
6020    Para tipi sistemde tanımlı değil    
6021    Kart tipi sistemde tanımlı değil    
6030    Kart son kullanım tarihi geçmiş    
6040    Firma geçerli değil    
6041    Firma şifresi hatalı    
6042    Firma meşgul    
6050    Terminal geçerli değil    
6051    Terminal meşgul    
6060    Firma bu işlemi gerçekleştirmek icin yetkili değil    
6061    Terminal bu işlemi gerçekleştirmek icin yetkili değil    
6062    Kullanıcı bu işlemi gerçekleştirmek icin yetkili değil    
6070    Açılmış batch bulunamadı    
6071    Sıra numarası oluşturulamıyor    
6072    Otorizasyon isteği veritabanina yazılamıyor    
6073    Orijinal işlem bilgisi boş    
6074    Orijinal işlem değiştirilemez    
6075    Degistirilecek tutar orijinal işlem tutarından büyük    
6076    Reauth süresi geçmiş    
6077    Orijinal işlem meşgul    
6078    Orijinal işlem bulunamadı    
6079    Orijinal işlem isteği ile değişiklik işlem isteği aynı batch de bulunmuyor    
6080    Orijinal işlem isteği ile degişiklik işlem isteği aynı türde değil    
6081    Değisiklik yapılabilecek sure dolmustur    
6082    Bu işlem numarası ile baska bir Işlem daha once gerceklestirilmistir    
6083    Aynı işlem numarası ile baska bir işlem daha once batch isteği icin gerçekleştirilmiş    
6084    Batch için hiç bir açık para tipi bulunmuyor    
6085    Terminaller icin açılmış batchler bulundu    
6086    Terminal havuzu yaratılamadı    
6087    Firma işlemi otorizasyon modülünde veritabanı hatası    
6088    İşlem isteği veritabanına yazilamadi    
6089    Orijinal işlemi alırken veritabanında hata oluştu    
6090    Alışveriş sıra bilgisi veritabanına yazilamadi    
6091    LI hatası    
6093    Sorgu kontrolü hatalı dondu    
6094    Ekleme sorgu işlemi hatalı dondu    
6095    Sorgu işlemi başarısız    
6096    Firma değerlendirmesinde veritabanı hatası    
6097    Terminal kontrol hatası    
6098    Orijinal işlem bilgisi boş    
6099    İşlem alanları orijinal işlem ile aynı değil    
6100    Tutarda birden fazla hane ayracı var    
6101    Tutar binler ayracını içeremez    
6103    Geçersiz tutar biçimi    
6104    Firmaya ait terminal bulunmuyor    
6500    Kredi Kartı numarası hatalı    
6501    Kredi Kart CVV2 değeri hatalı    
6502    Kredi Kartı son kullanma tarihi hatalı    
6503    Genel iç hata    
7000    Zorunlu alan eksik    
7001    Dahili hata    
7002    Banka Host’undan döndürülen bilgi hatalı    
7011    Banka Host’undan döndürülen değerler hatalı    
7012    Banka Host’undan döndürülen değerler hatalı    
7013    Banka Host’undan döndürülen değerler hatalı    
7014    Banka Host’undan döndürülen değerler hatalı    
7015    Orijinal para kodu ile değişiklik işlemi para kodu farklı    
7016    Orijinal taksit sayisi ile değişiklik işlemi taksit sayısı farklı    
7019    Değişiklik işlemi tutari ile orijinal işlem tutari eşit olmak zorundadir    
9000    İşlem devam ediyor    
9005    Dahili hata, POS sıra numarası alınamadı    
9006    XML mesajı olması gerektiğinden büyük    
9997    Xml cevabı hazırlanamadı    
9998    Xml isteğinde gerekli parametreler bulunamadı    
9999    Hatalı XML mesajı

- Garanti Bankası Sanal Pos Hata Kodları ve Açıklaması

HATA KODU     HATA MESAJI
 1     Bankasındanprovizyonalınız.
 2     Bankasındanprovizyonalınız.(VISA)
 3     ÜyeİşyeriKategoriKoduHatalı.
 4     KartaElkoyunuz!!!
 5     İşlemonaylanmadı.
 6     İsteminizKabulEdilmedi.
 7     KartaElKoyunuz.
 8     Kimliğinikontrolederekişlemiyapınız.
 9     KartYenilenmiş.Müşteridenisteyin
 11     İşlemGerçekleştirildi(VIP).
 12     Geçersizişlem.
 13     Geçersiztutar.
 14     KartNumarasıHatalı.
 15     Bankasıbulunamadı/IEMroutingproblem.
 16     Bakiyeyetersiz.Yarıntekrardeneyin.
 17     İşlemİptalEdildi.
 18     KapalıKart.Tekrardenemeyin.
 19     BirKereDahaProvizyonTalepEdiniz.
 21     İşlemiptaledilemedi.
 25     BöyleBirBilgiBulunamadı.
 28     Orijinalirededilmiş/Dosyaservisdışı.
 29     İptalyapılamadı.(Orjinalibulunamadı)
 30     MesajınFormatıHatalı.
 31     Issuersign-onolmamış.
 32     İşlemKısmenGerçekleştirilebildi.
 33     KartınSüresiDolmuş!KartaElKoyunuz.
 34     MuhtemelenÇalıntıKart!!!ElKoyunuz.
 36     SınırlandırılmışKart!!ElKoyunuz.
 37     LütfenBankaGüvenliğiniArayınız.
 38     ŞifreGirişLimitiAşıldı!!ElKoyunuz.
 39     Kredihesabıtanımsız.
 41     KayıpKart!!!KartaElKoyunuz.
 43     ÇalıntıKart!!!KartaElKoyunuz.
 51     Hesapmüsaitdeğil.
 52     ÇekHesabıTanımsız.
 53     HesapTanımsız.
 54     VadesiDolmuşKart.
 55     ŞifresiHatalı.
 56     BuKartMevcutDeğil.
 57     KartSahibiBuİşlemiYapamaz.
 58     Buişlemiyapmanızamüsadeedilmiyor.
 61     Paraçekmelimitiaşılıyor.
 62     KısıtlıKart/Kendiülkesindegeçerli.
 63     BuİşlemiYapmayaYetkiliDeğilsiniz
 65     GünlükİşlemAdediDolmuş.
 68     CevapÇokGeçGeldi.İşlemiİptalEdiniz.
 75     ŞifreGirişLimitiAşıldı.
 76     Şifrehatalı.ŞifreGirişLimitiAşıldı.
 77     Orjinalişlemileuyumsuzbilgialındı.
 78     AccountBalanceNotAvailable.
 80     HatalıTarih./Networkhatası.
 81     Şifreleme/YabancıNetworkhatası.
 82     HatalıCVV./Issuercevapvermedi.
 83     ŞifreDoğrulanamıyor./İletişimhatası.
 85     HesapDoğrulandı.
 86     Şifredoğrulanamıyor.
 88     Şifrelemehatası.

- Yapı Kredi (Posnet) Sanal Pos Hata Kodları ve Açıklaması

0095    RED-ONAYLANMADI    Kart bilgilerinden ( KK No, SKT, CVV) biri yada birkaçı hatalı girilmiş veya Worldcard’lar için bankaca tanımlanmış günlük limitler aşılmış olabilir.Kart bilgilerinin doğru girildiğinden emin olmak amacıyla, Posnet Yönetici Ekranlarındaki  sayfasından bir deneme işlemi yapılabilir. Bu işlemde de bu hatanın alınması kart bilgilerinin doğru gönderildiği anlamına gelir.Bu hatanın bir diğer nedeni de, kart sahibi banka tarafından belirlenen internetten günlük işlem yapma limitinin kart için dolmasıdır. Bu limit her bankaya göre değişmektedir ve YKB kredi kartları için 3’tür; yani bir YKB kredi kartı günde en fazla 3 internet alışverişinde kullanılabilir. Bu limit aşıldıysa, kart sahibi kendi bankasının kredi kartı müşteri hizmetlerini arayarak bu limiti sıfırlamalıdır.
0100    HOST RECEIVE PROBLEM    Bu hata bazen banka sistemlerimizde anlık sorunlar olduğunda alınabilmektedir. Tekrar deneyin, sorun devam ederse posnet.destek@ykb.com adresiyle iletişime geçin.Test ortamında bu hata alınıyorsa, sorunun nedeni kullanılan test kartının tanımlarının silinmesi olabilir. Bu olasılığı ortadan kaldırmak için birkaç farklı test kartıyla işlem denemeniz gerekebilir.
0110    RED-YETERSIZ BAKIYE    Kartın bakiyesi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
0122    DATABASE DE ISTENILEN KAYIT YOK    İptal işleminde hata. İptal işlemi provizyon işleminden 1 hafta sonrasına kadar yapılabilir. Finansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapıldığında da bu hata alınabilir.
0122    MID DOES NOT MATCH    Bu hatanın nedeni daha önce firmanıza ait bir mid ile yaptığınız bir işlemi, firmanıza ait başka bir mid kullanarak finansallaştırmak veya iptal etmek istemenizdir. Bunun en sık rastlanan yolu, bir mid kullanılarak yapılmış bir işlemin programsal olarak başka bir mid kullanılarak finansallaştırılması veya iptal edilmesidir.
0123    ORJINAL ISLEM BULUNAMADI    Finansallaştırma, iptal veya iade edilmeye çalışılan işlem bulunamadı. Muhtemelen yanlış YKB ref.no veya sipariş no ile finansallaştırma/iptal yapmaya çalışıyorsunuz. Finansallaştırmaya/iptal etmeye çalıştığınız işlem Posnet sistemine hiç gönderilememiş de olabilir.VFT işlemlerinin iptalinde YKB ref.no ile iptal yapılıyorsa onay kodu (authCode) kontrolü de yapılmaktadır. Bu iptallerde bu hata alınıyorsa YKB ref.no ile birlikte onay kodu da kontrol edilmelidir.Bir işlem için Posnet sisteminden yanıt alınamadığında, otomatik olarak iptal gönderilmesi üzerine bu hata alınması normaldir; bu durum, işlemin Posnet sistemine hiç ulaşmadığını gösterir.
0124    HOST SESSION OPEN PROBLEM    Bu hata, bankamızın ortamlarından kaynaklanmaktadır. Bazen bankamız ortamlarındaki çalışmalar nedeniyle anlık kesintiler yaşanabilmektedir. Bu hata alındığında işlem bir süre sonra tekrar denenmeli, sorun devam ederse posnet.destek@ykb.com adresiyle irtibata geçilmelidir.
0125    ORDERID VAR HOSTLOGKEY YOK DB ERR    YKB’yi arayın.
0126    ORDERID VAR KK SIFRELEME HATASI    YKB’yi arayın.
0127    ORDERID DAHA ONCE KULLANILMIS    Kullandığınız sipariş no (orderId) daha önce kullanılmış. Yeni bir sipariş no ile tekrar deneyin.
0129    KREDI KARTI MERCHANT BLACKLIST TE    Bu kredi kartı işyeri karalistesine alınmış. Kartın bu işyeri tarafından kullanılabilmesi için önce karalisteden çıkarılması gerekiyor.
146*    HATALI SIFRELEME : KULLANICI ISMI & SIFRE veya NO GENERATED RECORD    Kullanıcı adı, şifre veya şifreleme anahtarı yanlış girilmektedir. Ayrıntılı bilgi için StubF1Class.setUserName, StubF1Class.setPassword,
StubF1Class.setEncKey metodlarına bakınız. Posnet Yönetici Ekranlarının ana menüsündeki “Anahtar Yarat” linki kullanılarak yeni kullanıcı adı, şifre ve anahtar oluşturulup, bu bilgilerle işlem tekrar denenmesi gerekir.
146*    CRYPTO HATASI : KULLANICI ISMI & SIFRE    146 hatasının açıklamalarına bakın.
147*    HATALI KULLANICI ISMI & SIFRE    146 hatasının açıklamalarına bakın.
148*    CRYPTO HATASI : MID    Web sunucunuzun tarihi, saati veya TimeZone bilgisi yanlış olabilir. Bu bilgilerde bir sorun yoksa Teknik Destek birimimize başvurulmalıdır.Gönderdiğiniz bilgileri karşılayan Posnet Servisi, bazı şifreli bilgilerin açılmasında tarih ve saatten faydalanmaktadır. Sunucunuzun tarih veya saatinin yanlış olması durumunda bu bilgiler servis tarafından çözümlenememektedir.
148*    HATALI MID    Üye işyeri no bulunamadı. Üye işyeri no (MID) parametresi yanlış.
148*    MID,TID,IP HATALI: X.X.X.X    Bağlantı yaparken kullandığınız mid (üye işyeri no) yanlış veya izin verilmemiş bir ip’den bağlantı yapmaya çalışıyorsunuz. Yanlış ortama (örneğin üretim ortamı mid’i ile test ortamına) işlem göndermeniz de bu soruna neden olur.Test ortamı için http://setmpos.ykb.com/PosnetWebService/XML, üretim ortamı için https://www.posnet.ykb.com/PosnetWebService/XML adresine işlem göndermelisiniz. Bkz: XML servis dokümantasyonuİşleminizi doğru ortama gönderdiğinizden eminseniz, hata mesajında X.X.X.X şeklinde belirtilen istek ip’nizi posnet.destek@ykb.com adresine mid/tid bilgisiyle birlikte göndererek ip tanımınızın değiştirilmesini sağlayabilirsiniz.Ayrıntılı bilgi için bkz: IP Bazlı Hatalar
150    PAKET HATALI    Yanlış CVC no kullanılmış. Üretim ortamında, test ortamında kullanılan XXX kullanılmışsa bu hata alınır. Üretim ortamında CVC kodları müşteriniz tarafından girilmelidir. Ayrıca test ortamında XXX dışında anlamsız bir CVC (xxx gibi) girilmesi de bu hataya neden olur.
150    INVALID MID TID IP    Yanlış bir ip’den veya yanlış bir mid/tid ile işlem yapmaya çalışıyorsunuz. IP Bazlı Hatalar sayfasındaki bilgiler sorunu çözmenize yardımcı olabilir.
0170    BANKANIZI ARAYIN    Bu hatanın nedeni kartı veren (issuer) bankanın YKB provizyon sistemine gönderdiği bozuk verilerdir. Kartı veren banka aranmalı ve bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB’ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.
0173    RED-ONAYLANMADI    Bu hata, işlemde kullanılan kredi kartının internetten işlem yapma yetkilerinde bir sorun olduğu durumda alınır. Kart sahibi kredi kartını aldığı bankanın kredi kartları servisiyle görüşüp kredi kartını E-ticarette kullanamadığını belirtmelidir.
0200    GECERSIZ ISLEM    Geçersiz bir işlem gönderdiğinizde alınır. Örneğin zaten finansallaştırılmış bir işlemi tekrar finansallaştırmaya veya provizyon durumundaki bir işlemi iade etmeye çalışmak. Bu tür hatalı işlemlere Posnet Yönetici Ekranlarında zaten izin verilmez, ancak programsal olarak gönderilen (ASP gibi bir teknoloji kullanılarak) işlemlerde bu kontrol yapılmaktadır.
0205    GECERSIZ TUTAR    Bu hata şu koşullarda alınmaktadır:


Yapılan işlemin tutarı maksimum işlem tutarını (99.999,99 YTL) aştığında.
Posnet sisteminde bir defada en fazla 99.999,99 YTL’lik işlem yapılabilir.
Finansallaştırma işlemi yapılırken gönderilen işlem tutarı, provizyon işlem tutarını “provizyon aşım yüzdesi”nden fazla aştığında
Tüm iade işlemlerinde, gönderilen işlem tutarı iade edilebilecek işlem tutarını aştığında
0211    GRUP KAPAMA YAPILMIS    Bu hata finansallaşma veya satış iptal işlemini yaparken alınır. İptal etmek istediğiniz işlemin finansallaştırıldığı için artık iptal edilememektedir. Yapmış olduğunuz finansallaştırma veya satışı iade etmek için iade işlemi yapmalısınız.
0213    RED-YETERSIZ BAKIYE    Kartın bakiyesi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
0217    RED-KARTA EL KOYUN    Çalıntı kart. Kullanıcı ve kart no YKB’ye bildirilmelidir.
0220    RED GECERSIZ TUTAR    Bu hatanın nedeni 1 YTL’den az bir tutarla taksitli işlem yapılmaya çalışılmasıdır. Taksitli işlemler ancak 1 YTL’nin üstündeki tutarlarla yapılabilirler.
0220    IPTAL ISLEMI YAPILMIS    Zaten iptal edilmiş bir işlem tekrar iptal edilmeye çalışıldığında alınır.
0223    ONAYLANMADI    Finansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapılmak isteniyor.
0225    RED-KART NO HATALI    Kart no hatalı
0229    RED-GECERSIZ ISLEM    Bu hatanın en sık rastlanan nedeni, yanlış miktarda taksit sayısıyla taksit yapmaya çalışmanızdır. En fazla kaç taksit yapabileceğinizi öğrenmek için 444 0 448’i aramalısınız. Eğer test kartlarıyla işlem yapıyorsanız, bu bilgiyi posnet.destek@ykb.com adresinden öğrenebilirsiniz. Genellikle normal işlemler için en fazla 12 taksit yapılabilmektedir.229 almanızın bir diğer nedeni de kullanılan kartın müsaade etmediği bir işlem yapmanızdır. Örneğin başka bankaya ait bir kredi kartına taksit yapmaya çalıştığınızda bu hatayı alırsınız.Bu adımlar sorunu çözmenize yardımcı olamadıysa, bankamızdaki üye işyeri tanımlamalarınızda sorunlar olabilir. Üye işyeri servisimizi arayıp üye işyeri no.nuzu ve hangi işlemi yaparken bu hatayı aldığınızı bildirmeniz gerekmektedir.
0232    KREDIKARTI IŞLEM SINIRI AŞILDI    Posnet sisteminde Üye İşyeri tarafından tanımlanmış, belli bir periyotta bir kredi kartı ile işlem yapılabilecek maksimum sayı aşıldığı vakit ilgili hata oluşur. Bkz. İşlem Kısıtlama
0267/0363    RED-KART GECERLI DEGIL    Kart no hatalı
0277    BANKANIZI ARAYIN    Kredi kartının para çekme limiti aşıldığında verilen bu hata, normal durumlarda sanal pos işlemlerinde dönülmemelidir. Bu hatanın alınması durumunda kartı veren (issuer) banka aranmalı, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB’ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.
0291    İŞYERİ STATÜSÜ HATALI    Üye işyeri aktif değil. Bilgi için üyeişyeri müşteri hizmetleri 444 0 448 i arayınız.
0360    BANKANIZI ARAYIN    Kart bu tip işleme izin vermiyor veya kartın kredisi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
0362    ISL. YAPILAMIYOR    YKB’yi arayın.
0370    ISLEM IPTALI YAPILMIS    İptal işlemi zaten yapılmış.
0400    DB ERROR    Posnet sunucu teknik bir sorun yaşıyor. Tekrar deneyin, sorun tekrar ederse teknik destek ile iletişim kurun.
0411    ISLEM HENUZ FINANSALLASMAMIS    İade yaparken alınan bu hata, finansallaştırma işleminde belirtilen tutarın henüz karttan tahsil edilip hesabınıza yansımadığını gösterir. Bu nedenle iade işlemi yapmanıza gerek yoktur, finansallaştırma iptal yapmalısınız.
0444    BANKANIZI ARAYIN    YKB’yi arayın.
0450    IADE ISLEMI YAPILAMIYOR    İşlem posnet yönetici ekranları dışından iade edilmiş olabilir. İşlemi daha önce üye işyeri servisimizi arayarak iade etmiş olabilirsiniz. Eğer böyle bir iade talebiniz olmadıysa, üye işyeri servisimizi aramanız gerekmektedir.
0534    GEÇERSİZ KART TİPİ -X    Yapılan işlem, kullanılan kart tipi ile yapılamaz (Debit/kredi). Örnek: POSNET’ten debit kartla (ATM’lerden para çekmek için kullanılan banka kartları) işlem yapılamaz. Hata mesajında “X” olarak belirtilen yerde, işlemin yapıldığı kartın tipi belirtilir (D: Debit/K: Kredi kartı).
0551    KRD KARTI DEGIL    Numara bir kredi kartına ait değil.
0787    PROVIZYON BULUNAMADI    Provizyon alınmamış. Provizyon iptal edilmiş olabilir. Tekrar provizyon almalısınız.
0788    FINANSAL ISLEM YAPILMIS    Finansallaştırma yapılmış. Provizyon iptal edilmek isteniyorsa önce finansallaştırma iptal edilmeli.
0789    PROVIZYON TUTARI YETERSIZ    Girilen tutar finansallaştırma işleminde provizyon tutarından, iade işleminde de finansallaştırma tutarından büyük olamaz.
0800    LUTFEN 4440448 I ARAYIN.    Sorunun nedeni işlemde kullanılan kredi kartının YKB provizyon sisteminde tutulan çalıntı kredi kartı listesinde bulunmasıdır. İşlem kart sahibi bankaya iletilmeden reddedilmektedir.Sanal POS işlemlerinde kullanılan kredi kartları, çeşitli nedenlerle YKB tarafından karaliste benzeri bir listeye alınabilmektedir. Eğer kartın çalıntı listesinde bulunmasının yanlış olduğunu (kartın güvenilir bir kart olduğunu) düşünüyorsanız, YKB Üye İşyeri Operasyon Servisi’ni (444 0 448) aramalısınız.
0876    ONAYLANMADI İŞLEM YAPILAMIYOR    Kart bilgilerinden ( KK No, SKT, CVV) biri yada birkaçı hatalı girilmiş veya Worldcard’lar için bankaca tanımlanmış günlük limitler aşılmış olabilir.Kart bilgilerinin doğru girildiğinden emin olmak amacıyla, Posnet Yönetici Ekranlarındaki  sayfasından bir deneme işlemi yapılabilir. Bu işlemde de bu hatanın alınması kart bilgilerinin doğru gönderildiği anlamına gelir. Bu durumda posnet.destek@ykb.com adresiyle irtibata geçilmelidir.
0877    ONAYLANMADI İŞLEM YAPILAMIYOR    CVC no girilmeli
0995    ISLEM YAPILAMIYOR    Kartı veren (issuer) banka ile iletişimde zaman aşımı oldu (bankadan zamanında yanıt alınamadı). Tekrar deneyin; sorun devam ederse, kartı veren bankayı arayıp, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığını belirtin.

Girne ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul